Kost under graviditet

Allerede fra den dag i beslutter at blive gravide, bør du starte med at tage folinsyre, som er en tablet fuld af B-vitaminer, herudover kan du med fordel undgå rygning og alkohol, simpelthen for at forberede en sund graviditet, med størst mulige chance for at undgå komplikationer samt misdannelser.
Var graviditeten ikke planlagt, og du har drukket alkohol inden du kendte til det, har det som oftest ingen bivirkninger, men du bør snakke med din læge om det.

Det bedste kostråd under en graviditet er, at du skal bruge din sunde fornuft, de kostråd som du har hørt på meget af dit liv er også gældende for din graviditet, drik massere af vand og tag et stykke frugt når du har brug for et mellemmåltid, og lad være med at overspise, du hænger på kiloene efter graviditeten, dit barn har kun brug for et par 100 gram kalorier om dagen, ca. en halv ostemad og et stykke frugt.

Du kan altid supplere op med de vitaminer du ikke får nok af, f.eks. jern, kalk og omega.


Kommentarer

1 Kommentar
#1 Michael Hansen skrev d. 19.08.2014 09:08 Besvar denne kommentar

Har læst meget om jerntilskud ifm. graviditet nu min kæreste er gravid. Dette er et godt indlæg, men fandt også denne side, som indeholder meget relevant information om jernmangel og -tilskud.
 
aminojern.dk/jerntilskud/gravid
 
God læsning!
/Michael

skriv en kommentar


Links

Gravid? Sov på maven!
Gravide kvinder kan nu ligge, sove, læse eller se TV på maven da en kvinde endelig har opfundet en madras med hul til den gravide mave som kan tages med overalt. Fysioterapeuter og massører anbefaler madrassen, som kan afhjælpe eventuelle smerter i lænden og samtig give den gravide mulighed for at slappe af på maven...måske for første gang i måneder. Godnat og sov godt...På maven!